Kirjoittajakurssillani kotitehtäväni teksti pukeutui runon muotoon. Jo kaksi viikkoa sitten kirjoitinkin samasta aiheesta: kerron - en kerro. Samoin meni runoksi siellä eilen  illalla tekemäni nopea harjoitus, jossa Chopinin Nocturnoa kuunnellessa piti saada tekstiin mukaan liike. Nämä molemmat ovat teemaltaan tämän huomisen odotuksen leimaamia, joten ne käyvät hyvin tämän päivän tekstiksi. Samoin ne varmaan heijastelevat sitä kaikkea mitä olen muistellut vuosi sitten tapahtuneesta. Yleensä kirjoitan proosaa, jossa tunnen olevani varmempi. Näistä sain kuitenkin sen verran mukavaa palautetta, että uskallan laittaa tänne blogiinkin.

 

Kerron - en kerro

 

Kerron kuulumisia.

Kuule minua!

Kuule se, mitä en kerro.

Kuule, näe, ymmärrä.

Minun paavalinkukkani saivat uutta multaa.

Mitä minä saan ravinnoksi?

Lomalla kävimme matkalla.

Kohtasinko ketään?

Kerron kyllä

tutkimuksista ja veriarvoista

Mutta mainitsinko

raastavasta odotuksesta

yöllisestä huudosta?

Kuule minua!

kuule myös, mitä en kerro.

Kuule, näe, ymmärrä.

 

 

Tanssia sumussa

 

 Tanssi sumussa,

liidä läpi usvapilven.

Piruetti kun löytyy tyven,

taivutus ja ojennus

niin kevyesti

niin lähelle

sietämättömän kivun rajaa.

Tanssi, tanssi

helmat hulmuten

- vai tuuliko puhaltelee sumupilviä?

Askella tuntemattomaan

kiidä kohti sitä mikä ei näy.